She makes a wish on every single star she sees, somewhere deep down she still believes.

Monday, November 8, 2010

Malam dan siangku

Alhamdulillah ku panjatkan kepadaMu Ya Allah...kerana masih memberi peluang untukku terus bernafas di dunia yang fana ini...semoga aku memanfaatkan masa yang ada dengan sebaik-baiknya...

Hurmm..berbalik kepada tajuk...”malam dan siangku”... sangat general, bukan? Sebenarnya, sepanjang cuti yang diberikan kolej dalam enam hari nie, aku macam tak dapat nak bezakan sama ada siang atau malam..sumenye sama je....dan disebabkan itu, malam aku bertukar menjadi nocturnal sebab memang xdapat nak lelapkan mata langsung..terutamanya malam semalam..mata tu cuma mampu terkebil-kebil...terasa sangat segar pada masa tu...cuba nak lelapkan mata secepat yang mungkin..so, aku baca doa-doa sebelum tidur dulu..then, baca doa al-mathurat wazifah kubra...dengsn harapan dapat tidur la lepas tu..masa tu jam lebih kurang pukul 1.30pagi...sebenarnya, 1.30 pagi adalah sangat awal kalau nak compare dengan waktu untuk study...sebab study selalu start lambat..pukul 11malam baru tergerak nak start..hehe..

I can't sleep for days..help..!!
so, disebabkan xleh nak tido, aku just buka radio and dengar..mula2 dengar melalui earphone je...tapi lama2 bukak..buat loudspeaker..takut..takut rosak telinga..ingatkan nasihat orang kata jangan tido dengan earphone terpasang di telinga...so, sebab tu bukak... so, bermulanya pukul 1.30 pagi hingga lah pukul 5.30 pagi, aku berjaga tanpa mata sedikit pun tak rase mangantuk..sambil2 tu, mesej ngan sorang kawan..dia pun tak boleh nak tido jugak...aku tak pernah rasa tak mengantuk macam tu sebelum nie...dah la sorang2, memang buntu..tak tahu nak buat apa...baring sana, baring sini..alih2, tempat yang sama jugak..dah puas mesej and borak-borak...tak ngantuk jugak..tapi, kami dah stop sembang.. masa tu, radio still on lagi...kalau tak, memang bengong r aku, xtau nak buat apa...

akhirnya, pkul, 5.30 dah sampai...bila dengar orang azan, terus g solat subuh kejap..sebelum tidor..nanti kalau dah tidor, xreti nak bangun pulak..hehe..lepas solat, gi jenguk2 kat balkoni jap...sidaikan balik pakaian yang junior aku jemur semalam...sebab aku dah angkat sal angin kuat sangat..bimbang jugak terbang and basah kang baju2 tu... lepas menikmati panorama kat IPBA yang sunyi sepi pada waktu tu, terus start nak tido....

kejut2 je, dah kul 9.30 pagi...tapi rasa berat la pulak mata....terlelap lagi...bukak mata, tengok jam, pukul x.xx...hehe..lepas tu terus bangun untuk teruskan aktiviti and study... tapi, tido pagi tadi memang best giler...ape yang aku mimpi pun langsung xleh nak rewind balik...lena sangat la tu..haha...